garažo vartai

Atrodo paprastas namo atributas, bet jeigu jau pasidarėme garažą tai ir vartai turi būti apgalvoti. Mūsų garažas tik vienam automobiliui, taigi vartai nėra dideli.
Vienas didžiausių sprendimų montuojant garažo vartus buvo jų nusileidimo vieta, mat pamato plokštė baigiasi lygiai su mūro išoriniu kraštu. Jei vartus montuojame standartiškai iš vidaus, tuomet turėsime 25cm į lauką išlindusį pamatą. Noriu paminėti, kad garažą aš planuoju šildyti, tiksliau palaikyti minimalią +6 laipsnių temperatūrą, reiškiasi peršalimai per pamatą nėra pageidaujami, jau nekalbant apie vizualinį „broką“.
Sprendimas – garažo vartus išstumti į išorinę mūro pusę, kad vartų guma remtųsi į betono kraštą ar netgi putplastį. Tam prie išorinės pusės buvo sumontuoti metaliniai profiliai ir vartų bėgiai tvirtinti prie jų. Taip vartai buvo išnešti į apšiltinimo sluoksnio kraštą. Kaip apipavidalinti ir užsandarinti putplasčio briauną ir jungtį su vartų guma dar galutinio sprendimo nėra, tai detaliai paaiškės tvarkant cokolį.
Dar vienas vartų sprendimas laukė iš vidaus. Garažo aukštį planuoju išnaudoti įrengdamas antresolę, o jei vartus montuočiau horizontaliai jie dalinai blokuotų užlipimą į 2aukštą. Tai įtakojo sprendimą vartus montuoti su kampiniu pakilimu palei stogą – kas sąlyginai išbrangino vartų konstrukciją.
garažo vartai 2

garažo vartai

14 comments

  1. namukas

    Kas pagamino tokius vartus? Mums analogiškas tvirtinimas bus reikalingas vartuose, su pakilimu į šlaitą, tad įdomu ir kokią automatiką pasirinkote jei tokia bus. Kaip matau spyruoklė sumontuota viršuje, kas irgi nėra turbūt yprasta. Pagrindinis klausimas man, kad būtų parinkta teisinga automatika ir lengvai užtrauktų vartus į šlaitą :),o kaip jūs rinkotės?

    • Simonas Klezys

      vartus pagamino RYTERNA, bet manau ne jie vieni gali tai padaryti. jie brangesni, nes spyruokle turi buti kazkokia stipresnė. automatikos kolkas nėra, bet vartai nėra dideli ir tiks net ir pati paprasčiausia.

  2. namukas

    Kas pagamino tokius vartus? Mums analogiškas tvirtinimas bus reikalingas, su pakilimu į šlaitą. Pirmą kart matau spyruoklę viršuje, čia bus be automatikos? Pagrindinis klausimas man dabar kaip teisingai pasirinkti automatiką, kad užtrauktų mano dvigubai platesnius vartus į šlaitą… :)

    • Simonas Klezys

      na šiek tiek pabrango tas mechanizmas, bet tai kokie du ar trys šimtai litų. dar kainą kilstelėjo spec spalva. visumoje gavosi virš 3000lt. dabar tiksliai nepamenu.

  3. Bangas

    Kaip suprantu garažas su +6C patalpos temperatūra žiemą yra įrengtas ant tos pačios plokštės kaip ir +22C namas. Ar neišeis šiluma į garažą? Betono plokštės skerspjūvio plotas išeina beveik 2 m2. + mūrinės sienos jungiasi su šalta patalpa. Kai kas jau tokioje vietoje darbavosi su perforatoriumi naikinant šalčio tiltą į garažą.
    Ar aš kažko nesupratau apie šalto garažo atskyrimą nuo šiltų patalpų?

    • Simonas Klezys

      garažo šaltai laikyti aš nesiruošiu. jei per pamatą jis gaus šilumos, tuomet nereikės papildomai jo šildyti. be to tarp garažo ir gyvenamūjų patalpų yra pagalbinės patalpos kurios yra šiltesnės už garažą, bet šaltesnės už gyvenamas patalpas tai bus kaip sąlyginis perėjimas ir komplikuoti plokštę dėl to negalvojau. bet neneigiu, kad kitaip mastant atskyrimas perpjaunant plokštę yra naudingas :)

  4. Bangas

    Pasyviame name sukelti temperatūrų skirtumus tarp atskirų patalpų yra labai sunku. Stipriai izoliuota nuo išorės šiluma labai gerai pasiskirsto patalpų viduje. Garažas bus bent kiek vėsesnis tik “kiaurumo” dėka. Tokiu atveju garažo vartai labai gadins vaizdą termovizorinėje nuotraukoje. Įvertinant jų nesandarumą tai bus neabejotinai silpniausia namo dalis. Prie viso šito dar ir gravitacinė ventiliacija? Garažą draudžiama jungti į rekuperacinę sistemą kartu su gyvenamosiomis patalpomis. Ar nenorėjote paeksperimentuoti? Kaip variantą įsivaizduoju plokštuminius vartus su 200mm PIR ir savaime prisispaudžiančios tarpinės iš EPDM gumos su magnetukų juosta. Magnetukai labai gerai veikia buitinių šaldytuvų tarpinėse, sandarumas 100%. Dėl slenksčio purvinumo nepavyktų pasiekti gero sandarumo, bet vistiek būtų daug geriau nei standartinis variantas.
    Šioje vietoje, įtariu, užsimerkėte ir nepaisėte PN rekomendacijų dėl techniškai labai sudėtingo šios problemos sprendimo būdo (pamatų, sienų, stogo konstrukcijų atskyrimo izoliacijos sluoksniu). Matau pareigą įspėti kitus žmones projektuojančius PN, kad garažas name yra energijos švaistymas ir labai didelė prabanga. Peržiūrėjus visus virš 2000 sertifikuotų PN duomenų bazėje ( http://www.passivehousedatabase.eu/ ) tikriausiai nerastumėte namo ir garažo su bendru apšiltinimo sluoksniu.

    • Bangas

      Simonai, atsiprašau, už nepelnytą per stiprią kritiką. Tikriausiai nenorėčiau, kad man kas nors taip rašytų mano puslapyje. Ištrinkite mano pasisakymus dėl garažo.

      • Simonas Klezys

        viskas gerai, nepriimu tai kaip kritikos, o tik teisingus pastebėjimus bei žinių pasidalinimu. visi mes gyvename ir mokomės, darome klaidas ir tai yra gerai. tik su klaidomis ateina patirtis, jei kai kurie sprendimai nepasiteisins, galėsiu kaltinti tik save, o kitiems patarti remdamasis savo patirtimi. ačiū tau už kritiką ;)

    • Simonas Klezys

      dėl pačio pasyvaus namo, tai šis pavadinimas turėtų būti traktuojamas tik kaip žargonas energetiškai efektyvaus namo apibūdinimui (mano atveju), tikrai nesiruošiu užsiimti sertifikavimu. garažas taip, yra prabanga, bet bent vienos vietos garaže man tikrai reikia (gyvenimiška patirtis). garažo vartus plokštuminius aš svarsčiau, bet atmečiau, jie tikrai nėra sandarūs šonuose, o ir apšiltinti juos yra sudėtinga, segmentiniai tikrai yra pranašesni.

  5. Dutis

    Statydamas vartus į ūkinį pastatą svarsčiau kokius pasisinkti, nes norėjau kad jame būtų šilta rudenį ir žiemą reiktų labai nedaug šilumos palaikyti 10C°. Nesirinkau segmentinių, nes jie turi daug plyšių, nestori, sunku sandarinti. Įsistačiau “Forto” lengvo tipo (60mm akmens vata viduje) dvivėres duris į 2,5×2,2m angą. Gerai gavosi. Grindis, kad nepersiduotų šaltis į vidų, nuo slenksčio atskyriau 2 cm finkoplasto ir uždengiau plytelėmis. Pamatas po slenksčiu nuo išorės, įvažiavimo vietoje, taip pat atskirtas 20mm puta prieš kurią kabo dirbtinė sarama 180x80x2500mm, kad ratas nenuspaustų putos. 20mm nėra mažai, nes sulaiko šilumos nuostolius 75%-ais palyginus su tiesioginiu susilietimu.

Post a comment

You may use the following HTML:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>